Isnin, 22 September 2008

Selamat Menyambut Aidil Fitri

Sedih gak tatkala Ramadan dah hampir ke penghujungnya...tgk kalender,siapa sangka tinggal seminggu je lagi...kat surau aku kat Kg.Melayu Subang ada buat tazkirah berkenaan pencarian malam Lailatul Qadar...ustaz tersebut ada memetik daripada ulama tersohor Yusof Qardawi ada membuat kajian bersama2 ulama-ulama yg lain berkenaan malam Lailatul Qadar ni mengikut hari permulaan kita berpuasa...pada tahun ini kita berpuasa bermula pada hari Isnin dan ini bermakna Insyaallah turunnya malam Lailatul Qadar adalah pada malam ke 21(pada hari Sabtu yg lepas)...tapi jgnlah kita salah faham berkenaan malam tersebut kerana Rasulullah sendiri telah mengatakan carilah malam tersebut pada 10 malam yang terakhir Ramadan...jadi maksudnya, kalau nak lagi mudah,kita tanda jer kat kalender kita pada 10 malam terakhir Ramadan (mcm biasa aku buat setiap tahun)Insyaallah,tabahkan semangat,hati kita untuk melakukannya krn aku sendiri pun goyang juga tapi x salah kita mencuba bangun malam...cubalah tidur 30 minit sebelum Zohor,Insyaallah kita boleh bangun 3 pagi punya...aku dah cuba...nak senang,guna alarm la...tapi aku gerenti,kita sekarang ni mmg sibuk mengira kalender bila nak raya, cuti sampai bila, beli baju raya bila, dan mcm-mcm lagi ler...so,check it out...SELAMAT MENYAMBUT AIDIL FITRI...MAAFKAN AKU JIKA AKU SALAH BANYAK...

7 ulasan:

R@duan berkata...

Bila nak ajak boling yop...?

wan berkata...

aik gian ker?minggu dpn ari selasa la...ajak paksu and rakan2 skali...aritu main kat penang...eh,dgr rumah kena rompak yer...ya Allah...sabar je la yob...muhasabah diri...

R@duan berkata...

Kamera besor
baru
mahal dari orang lain
tapi gambor rayer tak upload
tak hawdgheismmoensdhrtid la macam ni...

wan berkata...

nak ker...gmabor raye mestilah ada...jap saya letak...kalo x gmbar reunion pun ada tp xdpt pegi coz ada kat penang...

Tauke Warung berkata...

awdgheismmoensdhrtid tu apekebende yop

Tauke Warung berkata...

istilah perak juge ke yop

adik penang berkata...

salam...apa khbr?bila nak bt majlis cukur rambut rayyan