Jumaat, 12 September 2008

Solat Tarawikh & Solat Fardu




Kejap jer rsnya bulan Ramadan kali ini...Korang agak2,cukup ker amalan yg kiter lakukan...?Aku x cukup lagi...Tatkala aku solat tarawikh kat surau kat tmpt aku di Kg.Melayu Subang,aku rs mcm x puas jer...coz time ni la surau penuh giler smp x cukup saf,lps habis jer Ramadan,mula jemaah kurang..walhal kalau diikutkan,pada bulan2 biasa selain Ramadan,waktunya sama jer...org balik keje,cuma menunaikan solat fardu Maghrib & Isyak!!yg cuma 3 dan 4 rakaat jer...Solat tarawikh?20 rakaat termasuk 3 witir...!Pelik kan...?Persoalan ni dah lama dah...Ustaz2 dah berbuih bg tazkirah,kuliah setiap masa pasal benda ni...Aku pandang pd diri aku yg lemah ni...Kdg2 kita buat solat tarawikh ni,dlm pelbagai persepsi dan gaya...Kalau x buat,mcm x lengkap jer puasa,betul x?Solat fardu?Buat kat rumah pun xpe...Marilah kiter mencari & menghidupkan malam yang lebih baik dr seribu bulan iaitu Lailatul Qadar...lps Ramadan...jgn lupa puasa 6...Tahun ni rsnya,aku dpt bertarawikh lengkap 30mlm...Insyaallah...Jika umur panjang...x sibuk sesangat bulan Ramadan nie...


p/s : Gambar kat atas tue,salah satu gmbr yg aku tngkap ms outing ngan herman & raduan ms kat Dataran Merdeka 31 Ogos 2008..Mau lg gmbar...nnti aku upload...

6 ulasan:

Tauke Warung berkata...

upload la lagi gambo..dah lamo gamba karim tu aku tgk...

p/s...sesungguhnya maghrib itu lebih penting dari badminton...pesanan ambe utk diri sndri.

wan berkata...

sabor ler ayohnik...hehehe..nama karim yer...mbar lain Merdeka punyer...betul tu...diorang main lps tarawikh ler...aritu diorang ada ajak main kat dewan kerinci...

Tauke Warung berkata...

HEHE...maghrib itu lebih penting dari badminton walaupun bukan di bulan pose...peluh bukan masalah,janji pkaian bersih.pastu sambung main blk pun bleh la...tul tak wan.

R@duan berkata...

bawak reket & bulu tangkis masuk kubor

wan berkata...

ayohnik :betul tu...aku setuju sgt2...aku xdela nk main lg dah..dah msuk mghrib pun aritu..tgk2 ko dah blah..aku pun blah terus lps ko blah dulu...jgla solat x kira anda berada dimana shj..(peringatan pd diriku dan rakan2 sekalian)

raduan: sukan merupakan ibadah jugak ek...xdela obses sgt...badan cergas ibadah pun cerdas...

Tauke Warung berkata...

yeop raduan..bila nak bersukan sekali sekala?mungkin yeop bleh mengingatkan kekawan badminton kita ttg maghrib dgn lebih berkesan.dakwah gak tu...takkan nak biarkan diorang camtu kot.takbaik kot.hehehe